21 Nov 2010

Anak

Assalamualaikum

Malam ni anak-anak tak dapat main pc, sebab ayah diaorang tak kasi monyok je muka masing-masing apa taknya sejak dapat netbook baru ni tak henti-henti main game, pandai aje diaorang tak payah di ajar-ajar tahu aje mana nak tekan, sekarang ni riuh rendah lak masing-masing tengok badminton antara Ling Dan dan Datuk Lim Chong Wei, jadi dengan slow la cik ton tarik diri amik pc dan dengan tenang masuk dalam bilik.....

Si kecik tu besok kena hafal sifir, sebab ayah dia dah kata "umairah kalau nak main game kena hafal sifir".....maka dengan muka yang sayu angguk je la, kalau tak no way....ada aje alasan dia bila disuruh hafal sifir...jadi besok kakak dia kena la tolong kalau tidak sikakak pun tak leh main game...bengang aje sikakak, tapi ok la sebab diaorang menurut perintah si ayah....

Sikakak pulak hari rabu ni ada makan-makan dengan kawan-kawan sekolah di pizza hut,kiranya jamuan perpisahan untuk murid darjah 6, tak jauh pun dari rumah sebab tu suami dan cik ton kasi, kena la bayar sebanyak 20ringgit.Awal-awal lagi dah sibuk duk fikir nak pakai baju ape, anak yang nombor dua ni jenis excited lebih sikit, kalau apa-apa pun dia la yang terlebih teruja, dan dah siap minta izin nak minum air coke, sebab dia ada semput jadi selalunya memang cik ton tak benarkan sebab kalau datang demam dan semput kesian tengok dia, dah la tak suka makan ubat. Tengahari tadi si adik buat hal, menangis sebab nak ikut kakak pergi makan pizza hut, "umairah ni asyik makan kat rumah je, ain best la boleh makan jauh-jauh" gelihati cik ton jauh la mana setakat kat tesco aje...macam la dia tak pernah makan pizza hut, geram aje suka sangat buat hal, jadi nak dia diam terus je la siayah buat janji "nanti ayah bawa umairah ye"...itu baru 3 orang, kalau ramai tak tau la macam mana.....

Cuti sekolah pun dah mulakan, tak tau la nak bawa diaorang pergi mana, cik ton bukannya ada cuti lagi, cuma tinggal 4 hari je untuk sampai ke penghujung tahun, lagi pun kalau pergi bercuti tentu memerlukan perbelanjaan yang lebihkan nampaknya kalau betul-betul nak bercuti mesti kena rancang dulu baru la boleh bercuti dengan tenang......nak pulak kalau hujung-hujung tahun ni faham-faham je la, sebab semua nak naik sekolah jadi semua benda kena beli, si adik dah masuk darjah 3, amik pulak tanggung jawab jadi pengawas dah tentu kena beli semua baju baru, si kakak pulak dah masuk tingkatan 1 mesti juga serba baru, yang sulung insyaallah sambung belajar lagi, semua perlukan duit.....cik ton rasa semua sahabat-sabahat cik ton yang dah berkeluarga mesti kita semua serupakan....tapi ye la dah tanggung jawab kita....bukan keluhan kerana kita semua mesti ikhlas untuk anak-anak saja je berkongsi rasa....

Akhirnya cik ton cakap pada suami nanti dalam bulan disember, cik ton nak amik cuti nak bawa anak-anak semua pergi berjalan KL aje la, pergi jalan2, makan2,tengok wayang,
sikecik nak tengok cerita Narnia episod ke3....ok la tu kan....semua dalam budget...Alhamudulillah.

Anak-anak adalah anugerah.

Sayang anak-anak ibu.

No comments:

Post a Comment

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin