18 Nov 2010

Daging Korban

Assalamualaikum sahabat-sahabat cik ton

Mak ada kat rumah cik ton ni, sebab tengahari tadi abang cik ton yang tinggal di seremban hantar.Abang nak balik johor rumah mak mertua dia, mak tak nak ikut sebab tak larat, mak cik ton ni kena stroke sebelah badan tapi mak masih boleh berjalan dan menguruskan diri dia sendiri...Alhamdulillah.... Sebenarnya dah 18 tahun mak kena stroke iaitu sejak anak cik ton yang sulung kecik lagi....

Sebenarnya nak berkongsi cerita tentang mak, abang cik ton ada la buat korban sempena Aidil Adha dan dia ada la masukan bahagian mak sekali, tapi itulah kan seorang ibu ni walaupun daging tu sikit saja bahagian dia tapi dia tetap nak kasi pada semua anak-anak, sampai pening kak ipar cik ton nak bahagikan daging yang sikit untuk kami adik beradik "macam mana ek nak kasi ni" sebab bila dah di potong dapat la seorang sebesar tapak tangan, tapi kalau tak amik pulak mesti mak kecik hati, mak cik ton ni cepat tersentuh hati dia mungkin sebab penyakit dia kan...sekarang ni mak susah hati sebab macam mana la nak kasi daging tu pada kakak cik ton yang tinggal di perak sana tu, dia nak balik kesana tapi macam tak kena aje kan semata-mata nak kesana sebab nak kasi daging, semua anak-anak yang di kl ni berkerja jadi tak dapat la nak balik ke perak sebab daging tu.....susahkan nak berkorban...jadi kena la daging tu simpan lama dalam frozen.Tapi itu la yang nak cik ton kongsi sesungguhnya seorang IBU ni walau macam mana pun mesti dia ingat pada anak-anakkan terutamanya melibatkan benda makan. Cik ton rasa semua IBU didunia ni macam tu kan. Kita ni pun sebenarnya dah termasuk dalam golongan itu tapi kita tak perasan sebab anak-anak kita masih kecik-kecik lagi. Sebenarnya kalau nak cerita pasal mak cik ton ni panjang la pulak catitan malam ni.

Sesungguhnya kasih sayang dan ingatan seorang ibu untuk anak-anaknya tak terbatas.

Sayang mak...

No comments:

Post a Comment

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin