17 Nov 2010

Petang Raya

Assalamualaikum sahabat-sahabat cik ton

Allahhu Akbar, Allahhu Akbar,Allahhu Akbar

Sehari telah berlalu kita menyambut Hari Raya Aidil Adha, cik ton tak kemana pun sepanjang hari ni, sebab suami terlibat dalam gotong royong penyembelihan korban di masjid, pagi pergi solat sunat lepas tu balik makan kemudian pergi semula ke masjid sampai la ke tengahari, dan sekarang sedang berehat dirumah Alhamdulillah ada rezeki cik ton dapat merasa daging korban, seronok sangat rasanyer ....memang cik ton suka daging korban sebab rasa dagingnya sedap dari yang biasa kita beli kat pasar....masak sup...pergh.....

Sekarang ni tengah tengok rancangan Maher Zain kat tv 9, sedap-sedapkan lagu dia, anak cik ton yang kecik suka lagu Insyaallah, bukan main lagi dia nyanyi mcm betul je sebutannya he..he
sambil makan kueh tart dengan ayah dan kakak dia....Alhamdulillah..

Cik ton... nak angkat diri sikit la petang-petang raya ni kueh tart cik ton dapat pujian dari kakak cik ton yang tinggal di kepong, kakak cik ton tu pandai masak tau, apa aje yang dia masak memang sedap,kakak dan abang ipar cik ton ni berani mencuba resepi tapi semua cubaaan dia menjadi dan sedap pulak tu, dulu dia ada buat catering tapi terpaksa stop sebab dah tak larat dan anak-anak pun semua dah ada kerja masing-masing, emm...abang ipar cik ton pulak pandai menjahit dan bertukang, sekarang ni sepenuh masa menjahit di rumah, alhamdulillah tak henti-henti orang hantar baju untuk dijahit ...

Maaf ye kalau catitan cik ton petang ni membosankan sahabat-sahabat cik ton saje je nak berkongsi untuk suka-suka.

No comments:

Post a Comment

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin