19 Nov 2010

Pulut

Assalamualaikum adik/kakak

Malam ni dapat catit lebih awal sikit sebab si kecik tu main game guna pc kakak dia, jadi aman la cik ton, anak yang nombor dua tu pulak tengok cerita Ahmad Durrah dengan ayah dia, jangan tak tahu suami cik ton peminat setia siri Ahmad Durrah tu, cik ton kadang-kadang je tengok jadi tak faham sangat jalan ceritanya.....

Pagi tadi cik ton ada sembang-sembang dengan anak sedara cik ton pasal makanan yang di makan masa hari raya haji yang lalu maaf le ye tak habis lagi cik ton bercakap pasal makan ni, jadi hari raya itu hari kakak cik ton mak dia la, masak ketupat palas, rendang ayam, nasi himpit, kuah lodeh dan kuah kacang, semuanya sedapkan......

Jadi malam ni cik ton nak share la pasal ketupat palas, cik ton rasa ramai yang sukakan nak pulak orang sebelah utara memang tak sah kalau hari raya diaorang tak buat ketupat palas, cik ton memang suka sangat nak pulak kalau dicampur dengan kacang...emmm makan saje pun sedap...lemak-lemak masin gitu....eee..terliur rasanya...tapi kalau dulu masa cik ton di kampung walau pun cik ton orang utara tapi mak cik ton hanya tahu buat lemang aje, tapi cik ton suka lemang yg mak buat memang sedap tak jumpa dah lemang yang sedap macam tu, tapi sekarang dah jarang makan lemang sebab mak mertua cik ton hanya masak ketupat beras aje, dah banyak tahun pagi raya tak makan lemang....ketupat beras ok la tapi masalahnya tak pandai nak mengayam pulak, puas bapak mertua ajar tapi sampai sekarang dah 19 tahun kahwin masih tak pandai-pandai jugak, isi kan beras ok la....ketupat palas senang sikit sebab kita hanya perlu bungkus, secara tigasegi aje, lagi pun susah sikit pulut nak berterabur sebab dah separuh masak...sedap la kan ketupat palas....teringin lagi rasanye walaupun dah makan itu hari kakak cik ton yang tinggal di perak kasi masa pergi amik anak.

Cik ton ni suka makan pulut,tak kira la macam mana aje masaknyer.... tapi tu la masalahnyer, itu hari makan ketupat palas tu dalam 3 biji aje terus sakit kepala. Cik ton heran la tengok orang Thailand hari-hari makan pulut tak jadi apa pun...nape ek....agaknyer cik ton ni banyak angin dalam...kawan-kawan ada tak petua nak hilangkan angin dalam badan, kalau ada share la....mungkin boleh hilang dan dapat la cik ton makan makanan kegemaran cik ton yang berasaskan pulut.

Makan perlu untuk hidup, tapi hidup bukan untuk makan....

No comments:

Post a Comment

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin