27 Dec 2010

Bubur assyura

Assalammulaikum

Semalam cik ton masak bubur assyura, cik ton buat semalam yang manis ada jugak orang suka buat yang lemak...manis sedap lemak pun sodap.


tepung beras 1/2 kg
pati santan 1kg
gula melaka
gula pasir
kacang hijau - rebus
kekacang - kacang campur-campur - rebus
keledek rebus
pisang

campur semuanyer sekali dan kacau la sampai masak, nak tau masak atau tidak bila kita kacau lama bubur tu dah tak melekat kat kuali dan berkilat.

penat jugak la mengacaunyer, gilir-gilir dengan bibik,mula-mula senang aje sebab masih cair bila dah lama ia makin pekat mulala susah nak kacau.....cik ton mula pukul 5.15 habis kacau hampir pukul 8...kakak cik ton cakap kena kacau lama supaya tepungnya masak betul, kakak cik ton punya sedap betul cik ton punya semalam lembut sangat tapi ok la rasanyer kata suami cik ton sedap banyak jugak la dia makan...cik ton masukkan dlm bekas untuk jiran-jiran dan hari ni dah kasi pada kakak , rohaya dan makcik rohaya...harap-harap mereka suka lah.

Cik ton tak pandai masak tapi ok la untuk keluarga.

No comments:

Post a Comment

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin