20 Jan 2011

Langsir

Assalamulaikum

Hari ni cik ton , suami dan anak-anak pergi Nilai 2. Pukul 8.45 pagi tadi kami dah gerak, sengaja keluar awal sebab nak sarapan kat luar sekali kan dah janji dengan anak-anak minggu lepas, jadi minggu ni baru dapat.

Kami sampai di Nilai dalam pukul 9 lebih, kiranyer pagi la kan sebab banyak kedai yang belum dibuka lagi cik ton suka pergi sebab belum ramai orang dan cuaca pun belum panas...sebenarnya tujuan ke Nilai sebab nak beli langsir, suami dah janji tahun ni mesti tukar langsir, jangan kawan-kawan tak tau langsir cik ton sekarang dah 4 tahun belum berganti sejak pindah rumah dulu lagi itu pun beli di Nilai juga cik ton pergi bersama-sama dengan mak mertua dan adik ipar.

Kami tadi cuma pergi 3 buah kedai aje, suami cakap tak payah la jalan semua kedai langsir, kalau kita jumpa yang dah berkenan dikedai tu beli je lah....payah juga ek nak pilih kain bila tengok dah banyak rambang mata jadinyer kedai pertama tak banyak sangat design yang suami dan cik ton suka, pergi kekedai kedua ada satu kain tu, kali pertama suami tengok dia terus berkenan, cik ton pun suka cantik sangat, tapi bila tanya taukeh kedai...."alamak encik kain ni dah habis stok la"...bengang je kan bila kita dah jumpa yang kita suka...kain dah habis pulak...

Kami jalan lagi akhirnya kami sampai la kekedai yang ke3, banyak la kain yang bergantungan, akhirnya pilih punya pilih suami suka satu kain ni, cik ton pun suka..warna coklat campur dengan corak-corak kelabu cair sikit, tak tau la cik ton describes design nya nnt la bila-bila cik ton masukan gambar nya ye kiranya kena la dengan dinding rumah cik ton yang berwarna kuning, tapi sebelum cerita lebih nak puji gak la pekerja kedai ni bagus la layanan dia, mesra pelangan seorang perempuan cina...

Alamak cik ton kena stop dulu la , umairah dah sibuk nak pc ni, dah moyok muka cik ton cakap" kejap la dik, umairah jawab " ala ibu ni nak tunggu mcm mana nnt kejap lagi ibu dah suruh tidur pulak"

Nanti cik ton sambung lagi ye....insyaallah..

" Hati tidak pernah merasa puas dengan apa yang ada"

4 comments:

  1. sakan cik ton kita bershopping langsir, mesti lepas ni makin berseri-seri rumah cik ton

    ReplyDelete
  2. Wah cik ton soping langsir cuti2 nie ek

    ReplyDelete
  3. dulu sempat ke nilai 1 dan nilai 2..yg byk lagi nilai tu..tak pernah sampai dah..

    ReplyDelete
  4. kak ton, kalau nilai 3 lagi pengsan, bkn setakat langsir, tp set2 jati tu meruntun jiwaaa...

    ReplyDelete

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin