29 Jan 2011

Masak

Assalamualaikum

Cuaca sejuk je hari ni mendung, hujan sekejap-sekejap...kalau dalam cuaca yang macam gini kain semua lambat kering, toto pun ambil masa 2 hari baru kering betul, nasib baik guna pencuci TOP dan pelembut Daia tu tak la berbau...he..he... maklum la matahari kadang-kala segan untuk menunjulkan diri lama-lama seperti membiarkan awan meliputi dirinya sahaja.

Hari ni macam biasa la pagi tadi dalam hujan renyai-renyai cik ton pergi pasar beli barang-barang basah untuk seminggu, hari ni tak ramai orang sangat mungkin sebab awal lagi atau banyak orang cuti balik kampung sempena tahun baru cina minggu depan. Ayam masak lemak cili api dah siap dah, acar timun+karrot dan ikan goreng belum lagi masak..dekat-dekat nak makan nanti baru masak acar dan goreng ikan baru sedap sebab panas-panas lagikan.

Hari ni amalina balik dari Seri Iskandar sebab cuti selama seminggu dan hari ni kiranya kali pertama la dia naik bas dengan kawan untuk balik ke rumah kekl....tak tau la macam mana dia rasa untuk kali pertama naik bas, selalunya ayah pergi jemput tapi kali ni dia cuba tak nak menyusahkan ayah. Sebenarnya dia nak ambil tiket pergi balik, tapi "ayah dia kata tak per la nanti akak nak balik ayah hantar". Dalam sedar tak sedar anak-anak cik ton dah semakin meningkat dewasa dah semakin memahami dengan keadaan semasa.

Dah hujan pulak kat kawasan rumah cik ton ni, umairah main dengan anak jiran sebelah berpayung-payung suruh balik tak nak pulak suka agaknyer main dalam keadaan berpayung gitu...ye la kan dulu cik ton masa seusia umairah pun suka main hujan kiranya anak -anak cik ton rugi sebab tak dapat main dan mandi hujan macam ibu diaorang dulu emak cik ton tak marah biarkan aje..tapi sekarang kalau la umairah minta nak main hujan mesti kuat jeritan cik ton tak kasi..

Dah banyak hari tak buat entry baru.. kadang kala ketandusan idea walaupun akal berfikir tanpa henti.

2 comments:

  1. pehh..masak lomak cili api originel ko?
    leh den ghaso sikit

    ReplyDelete

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin