21 Jan 2011

Temankan suami

Assalamualaikum

Malam ni kiranya dah malam sangat la bagi cik ton nak buat catitan. Mata dah mengantuk dan asyik menguap je....tapi tak boleh nak tidur dulu, suami ajak temankan dia mengecat rumah, dari petang tadi tak habis-habis lagi, cik ton nak tolong suami tak kasi pulak, sebab cik ton ni tak pandai mengecat....nanti bukannyer mengecat tapi mencacatkan dinding pulak...he..he, tapi dulu sebelum pindah dia kasi pulak tolong agaknyer dulu tu satu rumah yang nak kena cat banyakkan, tapi kali ni sikit je, cuma cat bawah je...jadi cik ton pun tolong tengok je la.....jadi dari tengok kosong aje tu yang ambil kesempatan buat blogwalking sikit sambil buat catitan.

Tak tahu nak cakap apa kat suami sebab rajin sungguh mengecat tak boleh nak tunggu esok dah, kalau boleh nak siapkan jugak malam ni....

Umairah dah lama lena, awal pulak dia tidur malam ni, agaknyer letih sebab petang tadi diaorang kat sekolah ada buat lahitan untuk merentas desa yang akan diadakan besok pagi sabtu. Bibik pun dah lama lena tinggal ain sorang-sorang kat atas duk tengok tv lagi....

Emmm..ngantuknyer mata cik ton, dah la tidur lambat esok nak kena bangun pagi pulak sebab nak pergi ambik langsir di Nilai....tak ada can la lepas subuh nak tidur balik, sesekali je cik ton suka tidur semula lepas subuh, selalunyer tak sebab lepas subuh tunggu hari cerah sikit cik ton terus pergi pasar selalunyer dalam pukul 7 pagi, ada ketikanya belum ramai lagi peniaga yang buka kedai cik ton dah sampai, cik ton tak suka pergi pasar kalau dah lambat sebab nanti ramai orang nak parking pun susah, nak pilih ikan dan sayur serta lain-lain barang pun payah, asyik berlaga bahu dan punggung aje....leceh....


" I want to sleep but can't"

Apa-apa pun terima kasih banyak-banyak suami sebab catkan rumah.

3 comments:

  1. kalau pegi pasar lambat.. matahari pun dh tggi..
    panas la cik ton....
    huhuhu!!!
    lps tu pkl berapa sampai rmh
    nk msk lg..
    pukul berapa pulak baru dpt nikmati mkn tghri..

    ReplyDelete
  2. Romantisnye isteri menemani suami sdg mengecat. Cik Ton mmg isteri solehah. Dpt pahala tu..hehe

    ReplyDelete

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin