7 Feb 2011

Hantar kakak Amalina

Assalamulaikum

Tahun Baru Cina dah habis, tapi bagi masyarakat cina mereka masih lagi menanti kedatangan cap goh me. Yang pastinya untuk kita semua cuti panjang dah habis anak-anak pun dah start sekolah semula dan kita semua pun akan mula terkejar-kejar setiap pagi untuk ketempat kerja dan rumah kembali kecoh seperti biasa setiap pagi....

Semalam tengahari cik ton sekeluarga hantar kakak amalina semula ke Seri Iskandar, keluar dari KL ok lagi jalan masih clear, tapi bila sampai aje di Rawang jalan arah ke KL dah mula banyak kereta tapi masih bergerak, tapi masyaallah bila aje sampai di Tapah jalan dah jam, punya la banyak kereta yang bergerak sikit-sikit aje, sampai la ke exit Gopeng jalan arah ke KL masih macam tu jugak, "suami cakap kalau macam ni la gayanya mesti sampai ketengah malam pun jalan akan jam jugak" mau tak mau sampai aje ke Seri Iskandar terpaksa la suami cari hotel badget rendah dapat la Hotel Seri Putra, memang itu satu pun aje hotel yang ada nasib baik la tak penuh, dapat la kami semua masuk dengan sehelai sepinggang, tapi cik ton dan anak-anak nasib baik sebab boleh pinjam baju amalina, cuma suami aje la....nasib la kan, sebab anak semua perempuan.

Tidur la kami semalam di hotel tersebut, syukur Alhamdulillah dapat la suami merehatkan badan, pagi tadi dalam pukul 7.30 kami semua gerak semula kekl, nasib baik la ain dan umairah sekolah petang, cuma umairah je la, yang terpaksan ponteng sekolah agama...syukur jalan ok, kami sampai rumah tadi pukul 11.30 sempat la ain dan umairah ke sekolah seperti biasa, nasib la cik ton ambil cuti hari ni kalau tidak mesti el lagi...

Besok... start la kerja seperti biasa kalau boleh tak nak ambil cuti lagi dalam masa terdekat ni..kalau tak ada apa-apa hal yang penting...insyaallah.

1 comment:

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin