30 Mar 2011

Rojak & Cendol

Assalamulaikum

Hari ni disebabkan cuti el, suami ajak cik ton pergi sekali jemput mak cik ton dikepong sebab minggu ni kakak cik ton nak kena jaga mak mertua dia pulak tak tahu la berapa lama pulak mak nak duduk dengan cik ton sebab dia lebih selesa dengan kakak...agaknyer cik ton ni tak pandai jaga hati mak kut....

Semasa dah sampai di Taman Ehsan suami cakap " jom kita p pekena cendol nak"...dekat tepi jalan tu dulu ada mamak jual cendol ..cik ton ok aje suami pun pergi la kat tepi jalan tu tapi dah tak ada pun mamak tu sebab dah lama betul kita orang tak pergi sana, cik ton dah kawin aje hampir 20 tahun, kalau ada pun lagi mamak tu mesti dia dah balik kampung dia mesti dah kaya agaknyer..

suami pun pusing balik jadi jumpa la mamak lain...perasan tak dimana ada cendol mamak mesti ada mamak sebelah jual rojakkan..."suami cakap nak rojak tak, kita share cik ton cakap cendol tak nak share ye"..he..he rasanya macam tak cukup kalau kongsi sebab dah lama tak minum cendol..tadi cik ton minum cendol letak pulut...sedap walaupun kurang lemak sikit...seronok macam dah lama tak minum berdua dengan suami cara macam tu..minum cendol dalam kereta sambil makan rojak..borak-borak...emm...

Dah habis makan terus pergi rumah kakak ambil mak....sembang-sembang kejap lepas tu balik takut jalan jam kalau lambat yang penting cik ton cakap kat suami " zai tak nak terlepas dengar Anuar Zain di radio."..suami cakap "sempat la"... akhirnya memang sempat pun. Terima kasih suami sebab belanja cendol & rojak.

2 comments:

  1. Assalamualaikum Cik Ton

    ini misti peminat setia anuar zain

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. kat bangi pun ada port cendol sedap
    http://adzriel.blogspot.com/2011/02/laksa-sedap-tepi-jalan.html

    ReplyDelete

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin