2 Apr 2011

Mak yang satu-satunya....

Assalamualaikum

Cik Ton sibuk sikit beberapa hari ni, sibuk dengan tempahan karipap dan juga mak Cik Ton ada kat rumah, jadi tak sedaplah kalau mak datang kita pula asyik mengadap laptop aja, kan? Tambahan pula mak Cik Ton tu tak berapa sihat dan datang pun bukan la selalu .

Sementara masih ada peluang untuk Cik Ton bermesra dengan mak, Cik Ton nak guna sebaik mungkin dan Cik Ton sedar bukannya mudah berhadapan dengan perangai mak yang dah uzur, kita yang muda semestinya perlu bersabar dengan segala kerenahnya.

Syukur kerana mak Cik Ton selesa di sini walaupun agak kesunyian ditinggalkan bersama bibik ketika hari kerja. Memang dia lebih senang di rumah kakak Cik Ton tapi ada saatnya dia nyatakan keseronokan dia di sini, kita sebagai anak hanya ingin berikan yang terbaik untuk ibu sebagaimana ibu berikan yang terbaik untuk kita dimasa lalu.

Besok-besok bila Cik Ton dah tua, agaknya macam mana pula kerenah Cik Ton.

1 comment:

  1. Salam Cik Ton, ni tngh bermanja-manja dgn maklah ni?

    ReplyDelete

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin