9 Jun 2011

17 juta

Assalamualaikum

Kalau la kita ada sebanyak tu kan...emmmm...kayanya cik ton....tak payah penat-penat pi kerja.....

Hakikatnya tu adalah gaji bibik untuk tahun ini.....17juta rupiah = RM 6035.00

Tadi cik ton sekeluarga hantar bibik ke LCC, tahun ni bibik bercuti awal sebab anak dia nak kena buat rawatan mata dan tahun ni juga bibik bercuti panjang selama 3 minggu. Nampaknya start besok ain dan umairah pun kena la berdikari, kena tolong ibu....

Untuk ain cik ton tak risau sebab dia dah besar, cuma umairah je la yang cik ton runsing sikit sebab dia kena bangun pagi untuk kesekolah agama, cik ton pulak seawal pagi dah nak gerak pergi kerja.....kelam kabut sikit la rasannya sehari dua nak adjust masa bangun umairah, selalunya dia bangun pukul 6.15 dan bibik yang tolong menyiapkan dia, nampaknya start hari isnin ni kena dia bangun lebih awal lagi untuk membolehkan cik ton siapkan dia, untuk sekolah agama ok la sebab pakai tudung , yang jadi masalahnya sekolah petang, sebab rambut dia panjang nampak gayanya si ayah la yang tukang ikat rambut selama 3 minggu ni...harap-harap ayah pandai la ikat rambut anak.

Cik ton ingat nak kerja separuh hari sepanjang bibik cuti ni, tapi tadi suami cakap tak payah, insyaallah dia boleh handle. Alhamdulillah la sebab suami cik ton ni berkerja sendiri jadi ada la masa dia nak uruskan anak.Tapi kita tengok la macam mana ye,sebab cik ton rasa macam nak kena jugak ambil cuti sehari dua.




*hidup ini indah tapi tafsiran kita berbeza.

No comments:

Post a Comment

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin