20 Jun 2011

Cuti

Assalamulaikum

Hari ni cik ton ambil cuti, sebab mak mertua datang semalam tapi tadi tengahari dah balik semula ke Johor.

Macam biasa la kalau cuti bangun tetap awal pagi cuma hari ni tak perlu masak jadi bangun jam 5.30am gitu, start aje dari bangun memang tak duduk-duduk la, ada aje kerja yang perlu dilakukan. Dah semestinya pagi ni kena hantar Umairah pergi sekolah agama.

Hari ni masak ain tolong, sejak bibik bercuti ni anak-anak jadi rajin sikit, apa taknya ibu asyik menyuruh aje. Hari ni cik ton masak kari, jadi ain minta tolong kopek bawang, dari hari sabtu lagi ain tolong kopek bawang bila nak masak, siap tolong blender sekali, ok la walaupun lambat, gelihati tengok nak kopek bawang pun nak bawang cantik-cantik aje, tapi Alhamdulillah boleh la bila disuruh tak pulak merungut agaknyer dah besarkan tahu tanggungjawab kena bantu ibu, sekarang ni kerja angkat kain kat ampaian memang kerja ain dan umairah lah. Tadi suruh Umairah goreng sayur wah! bukan main suka lagi dia, siap pesan ibu kalau ada nak masak apa-apa lagi panggil umairah ye.

Hari ni Umairah terlebih manja, dah siap pakai baju sekolah, suruh cik ton suapkan dia makan pulak. biasa la kan bila ibu ada kat rumah.

Hari ni separuh hari berborak aje dengan mak mertua, biasa la..dah lama tak jumpakan..macam-macam la yang disembangkan.

Petang ni dah beres semua baru la boleh rehat kejap sambil taip entry dan jengah blog kawan-kawan.


*
   Hidup ini terlalu singkat jadi jangan lah dihabiskan dengan hanya bersedih*

No comments:

Post a Comment

Cik Ton ucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian anda meninggalkan komen.

LinkWithin