30 Mar 2017

Skincare Set Seqy Beauty

Assalamualaikum,
Cik Ton nak bagitau ni, kawan Cik Ton sorang ni, agen Seqy Beauty, siapa lagi 

kalau bukan Kak Aya tu..dia mintak Cik Ton bagitau kat sini, dia ada nak bagi 

FREE GIFT CERMIN SEQY dan FREE POSTAGE bagi setiap belian 1 trial set 

Skincare Seqy Beauty.

Kak Ton ada dapat satu cermin tu..wah memang comel la..rugi tau tak

 ambik offer Kak Aya tu...stock cermin dia tak banyak , dalam 10 je gitu.

.tapi kalau dah war warkan macam ni, mesti laju je habis ..

Baik korang Whatsapp dia cepat-cepat tau..nanti melepaihh.

Ni no dia, save terus tau 0173416762.

Boleh tengok gambar cermin tu kat bawah ni ye.

Lepas tu whatsapp dia laju laju naa


Tip Kurus Dengan Lemon


DETOKS SEMINGGU
Untuk dapat manfaat detoks lemon, better jangan ambil nasi atau sumber berteraskan gandum selama seminggu. So, dalam waktu ni sila tambahkan jus lemon dalam menu berat seperti sayuran dan lauk pauk.

Karbohidrat tetap kita akan dapat dengan mengambil kentang sebagai bahan makanan. Haaaa detoks cara ni dapat membersihkan racun dan toksin dalam badan dan mampu meningkatkan metabolisme badan!! Masa ni la proses turunkan berat jadi mudah dan lancar..



ELAKKAN REMPAH & SANTAN
Selain detoks lemon, kita disarankan untuk mengelakkan makanan berempah dan bersantan. memang sedap dan sayang nak tinggalkan menu macam ni kan? Tapi...kena ingat rempah dan santan ni boleh meningkatkan racun dan toksin dalam badan. Bila banyak sangat benda2 tak berfaedah dalam badan, proses penurunan berat badan jadi semakin susah..

MINUM AIR PUTIH
Ketika sedang berdetoks bagai dengan lemon, kita disarankan minum air putih dengan banyak. Ia membantu proses pembersihan sistem pencernaan dan boleh buat kita berasa kenyang dengan lebih lama.

TAMBAHKAN ANTIOKSIDAN
Kombinasi lemon dan madu bole menjadi antioksidan yang efektif untuk menurunkan berat badan dengan cara memaksimumkan pembakaran tubuh!

ELAKKAN DEHIDRASI
Jus lemon boleh membuatkan badan sentiasa terhidrasi sehingga tidak membuat kita sering lapar. Ada masa rasa dahaga tu menjadi penyebab dan signal agar badan fikir yang kita lapar.

KHASIAT LEMON
Baik untuk perut - dapat ringankan masalah pencernaan
Rawatan kulit - sebagai ubat antiseptic semulajadi yang menyembuhkan masalah kulit
Rawatan gigi - Jus lemon segar dititiskan di bahagian gigi yang sakit dapat mengurangkan kesakitan gigi
Pulihkan jagkitan tenggorok - bantu pulihkan jangkitan tenggorok dan tonsil akibat bakteria
turunkan berat badan - Minum air suam yang dicampur lemon serta madu boleh mengurangkan berat badan
Kawal tekanan darah tinggi - Kandungan kalium yang tinggi dalam lemon membantu mengawal tekanan darah tinggi, mual dan dapat menenangkan fikiran


Jom minum lemon dari sekarang!


[sumber bysyiraishak)

3 Mar 2017

Kembali Terjalin

Assalamualaikum,

Cik Ton kembali untuk mewarnai dunia blogging!

Menghilang bertahun munculnya hari hari cuma..namun tetap menandakan masih 'ada".

Salam Ukhwah .

1 Mar 2017

Penyebab perut buncit

1.  Keturunan 
     Faktor keturunan dari orang tua sukar untuk dihilangkan. Pada wanita biasanya menyebabkan pengumpulan lemak pada perut, namun hal ini boleh diatasi melalui latihan aerobik dan olahraga memantapkan otot dan mengurangkan lemak perut. 

2.  Penuaan 
     Dengan berambahnya usia, produksi birmon dehydroepaiandreosterone (DHEA) meulai menurun. Kajian dari Harvard Women's Health Watch mendapati ada hunbung kait penurunan hormon ini dengan peningkatan akumulasi lemak di perut. 

3.   Alkohol 
      Gula dan alhokol, terutama yang terkandung di dalamnya akan membuat otot kendur. Daripada pandangan pakar pemkanan, alkohol sangat berbahaya bagi tubuh. Ini kerana alkohol mengandungi kalori yang tinggi, sama seperti jumlah kalori pada makanan berlemak. 
      Selain itu ketika minum alkohol, hati akan berkerja dengan keras untuk menghilangkan alkohol dan menunda untuk menyaring gula. Gula tersebut kemudaian akan disimpan tubuh sebagai lemak. Selain itu alkohol juga dapat meningkatkan nafsu makan. 

4.   Tembakau 
     Tembakau dapat merosakkan kerja pencernaan. Jika anda merokok setelah makan, anda pasti akan merasa kembung setelahnya. Berhentilah merokok dan anda akan mendapatkan manfaat lebih dari sekadar penurunan berat badan. 

5.   Stres 

      Stres boleh mengganggu kerja tubuh dan percernaan. Stres juga dapat membuat anda merasa kenyang dan menimbulkan masalah pada kemampuan tubuh dalam menyimpan lemak. Hasilnya perut anda akan dilihat lebih mengembang. Untuk mengatasi hal tersebut, belajarlah untuk lebih relaks dan bernafas secara perlahan dan dalam. 
      Wanita yang lebih stres cenderung memiliki lemak perut berlebihan meskipun ia tidak kelebihan berat badan. Ia kemungkinan akibat daripada hormon stres kortisol yang membuat terjadinya akumulasi lemak disekitar organ perut. 

6.   Perubahan hormon 
      Perubahan hormon yang terkait dengan menopaus menjadi penyebab umum lemah berlebih di perut. Menopaus menyebabkan penurunan dalam produksi hormon seks estrogen yang mengarahkan pada peningkatan lemak perut. 

7.   Makanan cepat saji. 
     Telah diketahui makanan segera memang mengandungi jumlah kalori dan lemak yang sangat tinggi. Ia sekaligus menyumbangkan pada masalah perut buncit, 

8.   Tidur selepas makan 

     Hindari tidur selepas makan. Ia akan menyebabkan proses pencernaan di usus tidak dapat bekerja dengan baik dan akibatnya perut menjadi buncit. 

9.   Susu. 
      Susu sebenarnya baik untuk kesihatan, tetapi bila mengambil susu tinggi kalori akibatnya boleh membuat perut buncit. Oleh itu ganti susu anda dengan susu rendah kalori. 

10.  Gula-gula getah. 

       Udara yang anda hirup saat mengunyah gula-gula ini menyebabkan perut kembung. Agar perut kekal langsing pastikan anda tidak mengunyahnya sepanjang hari. 


( sumber Mingguan Wanita)

LinkWithin